Yohoo

Endelig har jeg greid å strikke ferdig OL genseren, bare montering igjen, og det tar ei lita kveldsstund. Nå må jeg bare få tatt en kveld i "bua" mi og symaskinen.

Vi hadde besøk av gode venner i helga, og vi stor kosa oss. Masse skravling, da går det fort å strikke over 60cm med svart ;)

Som jobbestrikk har jeg strikka ei julestrømpe:

Oppskrift fra det nye julehefte til PT. Strikka i PT2 på pinne nr 3. Egentlig greit at det bare er en, hadde nok vært tungt å gå på nr 2 . Synes den er veldig fin. Det er i det hele tatt masse fint i hefte.

Nå har jeg begynt på 2 sett med blåfjell klær, votter, luer, og gensere. Ferdig med vottene og begynt på første lua. Raskt og morsomt arbeide. Det er et bestillingsprosjekt, sjelden jeg strikker på bestilling men dette kunne jeg ikke stå imot. Her er vottene, utova:

1 par i 2 år og 1 par i 3-5 år, dobbel PT2 og pinne 6

Holdt på å glemme å blogge sokkene jeg har strikket til min midterste sønn`s kjæreste. Mønsteret er Valentine socks. Detaljene fra skaftet:

Og hele paret:

Strikket i Pt 5 Sport, greit å bruke litt slitesterkt garn til sokker synes jeg, tross alt endel jobb.

på mandag var jeg på Obs og kjøpte 6 liter maling, farge perle. Håper jeg får tid til å male ett soverom før jul. Vi har lyst å bytte om på noen rom i 2.etg. Vi skal ha tilbake det rommet vi hadde først den gang vi kjøpte huset og det er snart 20 år siden. Mer blogging om det seinere. Nå er det snart natta, uka er bare halvveis så det er best å få lagt seg i forlkelig tid.

Skal også legge inn et innlegg i butikkbloggen
før jeg legger meg.

Natta så lenge:)

3 kommentarer

Elin

19.nov.2009 kl.08:43

Fy flate Sissel, den julestrømpa ble jeg forelska i.

Lykke til med maleprosjekt. Et ork å begynne, men utrolig moro når en er ferdig og ser resultatet:)=

Ha en fin dag i dag. Sees til mandag.

Klem fra meg!

LivM

20.nov.2009 kl.20:01

Lekker julestrømpe du har strikket. Nydelig genser så da gjenstår bare monteringen. Du syr vel ermene i for hånd det synes jeg blir penest.

Sylvia

21.nov.2009 kl.00:37

Hallo

Strikker du alt fra de nye heftene eller? Hvordan rekker du det?

Jeg synes det var mye fint i det siste Juleheftet fra Rauma, og den sokken du har strikket er bare nydelig.

Nå har jeg tatt inn alle fargene til det nye garnet fra PT...PUMA...nei...nå husker jeg visst ikke navnet. litt for sent her hos meg nå. Men det er et nydelig garn. Har du tatt det inn?

Ha en kjempefin helg.

Skriv en ny kommentar

Sissel`s hverdag

Sissel`s hverdag

44, Nannestad

Vil skrive litt om min hverdag og interesser. Driver egen gave og interiør butikk med garn selvfølgelig Gift og har 3 gutter på 15, 21 og 22 år.